Alweer bijna een jaar weg van huis... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nicole - WaarBenJij.nu Alweer bijna een jaar weg van huis... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nicole - WaarBenJij.nu

Alweer bijna een jaar weg van huis...

Blijf op de hoogte en volg Nicole

29 Augustus 2015 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

En dan zijn we ineens alweer bijna 5 maanden verder sinds mijn laatste reisverslag. Ik weet het ik blijf het maar zeggen, maar de tijd vliegt echt voorbij. Het is alweer bijna september. Ik kan met nog goed de dag herinneren dat Sanne en ik op Schiphol stonden om aan onze grote reis te gaan beginnen en nu bijna een jaar verder heb ik een super leuke baan als Au Pair gevonden in Brisbane… In dat jaar is er ontzettend veel gebeurt en heb ik echt heel veel herinneringen mogen maken, waar ik ontzettend dankbaar voor ben.

Mja nu maar even terug naar april, naar het werken op de farm. Wel het werken is allemaal goed verlopen, 88 dagen gewerkt, mijn papiertje gekregen en weer op naar het volgende avontuur. Ik kan nu heel veel over het werken op de farm gaan vertellen, maar zo boeiend was dat nu ook weer niet. In die maanden heb ik heel veel boomschors gezien, gras gemaaid, gras bij elkaar geharkt en erg veel tussen de kerstbomen gelopen. Natuurlijk ook veel dieren gezien, de kangoeroes, tig verschillende soorten spinnen, kikkers en nog wel het gaafste van allemaal slangen… Het vinden van allerlei soorten dieren was denk ik nog wel het leukste moment van de dag.
De weekenden heb ik vooral doorgebracht met andere backpackers (meestal Anna) die op de farm werkten. We hebben een aantal dingentjes bezocht zoals de Fitzory Falls, Kiama en Gerringong. Dus toch een beetje de toerist uitgehangen.
In mijn vorige blog schreef ik dat ik een winterjas miste en die heb ik zeker gemist tijdens het werken. Gelukkig was er daar een jas die ik kon lezen. Buiten werken met 4/5 graden in de ochtend is me toch wel iets te koud, mja dat hoort erbij. Gelukkig de meeste middagen wel weer een lekker temperatuurtje, waardoor de jas weer uit kon. Dus ik heb hier wel echt een winter meegemaakt vind ik zelf, geen sneeuw alleen kou, regen en wind.

Aan het eind van het werken op de farm hebben Anna en ik besloten om verder samen te gaan reizen. We willen graag naar het noorden trekken, omdat het toch wel erg koud is rondom Sydney. In het noorden is het erg mooi weer voor een winter. Hoe verder we naar het noorden trekken hoe warmer het is. Helaas is dat wel erg ver en zijn Anna en ik samen niet verder gekomen dan Brisbane. Het was voor ons belangrijk om werk te gaan zoeken en dat was niet zo gemakkelijk als we hadden gehoopt. Na veel Cv’s uitgedeeld te hebben ben ik gaan rondkijken voor baantjes als Au Pair. Anna zou ik augustus weer naar Duisland toe gaan (voor een paar maanden), waardoor ik vanaf dan een baantje kan gaan zoeken wat echt bij me past. Wonder boven wonder had ik binnen een paar dagen al een baan als Au Pair die begin augustus zou beginnen. Uiteindelijk is dat allemaal anders gelopen en ben ik al begin juli aan het werk gegaan.
Helaas betekende dit wel dat Anna en ik ieder onze eigen weg gaan. Anna is lekker verder gaan reizen met iemand die ze van de farm kent en ik ben gaan werken. Voor ons allebei heeft het goed uitgepakt, we hebben allebei kunnen doen wat we wilden.

Maar voor ik over het werk als Au Pair ga vertellen, is eerst de reis met Anna aan de beurt. Anna was al een paar dagen eerder klaar met haar farm work dan dat ik was, waardoor we elkaar in Sydney na mijn laatste werkdag weer ontmoet hebben. Ik heb haar daar ‘opgehaald’ om vervolgens verder te gaan. Anna moest nog wat zaken in Belmont (Newcastle) regelen, waardoor we daar 2 nachten zijn gebleven. In Belmont hebben we natuurlijk wel de omgeving verkend en ook meteen super mooie foto’s kunnen maken. Daarna kon onze reis echt beginnen. Een korte opsomming van de plaatsen die we bezocht hebben: Cave Beach, Red Head Beach, Forster, Crescent Head, Nambucca Heads, Maclean, Nimbin, Angourie met de Blue en Green Pools, Mooball, Potsville, Gold Coast waar we de Skytower bezocht hebben en vanuit daar door naar het eindstation Brisbane.
In Brisbane heb ik dan eindelijk Ilse en Suzanne weer gezien. Ilse was in oktober 2014 naar Australië vertrokken om met Suzanne rond te trekken. We hadden elkaar al een keer in Sydney gezien (met oud en nieuw), maar gelukkig konden we elkaar nog een keer zien voordat hun verder trekken naar Azië en dan weer terug naar Nederland gaan. We hebben een gezellig avondje gehad en helaas was het toen ook voor ons zover om echt afscheid voor een langere tijd te nemen. Dit hebben we in Nederland voor we gingen niet gedaan, omdat we wisten dat we elkaar in Australië weer zouden zien.

Dan nu wat over mijn werk als Au Pair. Ik vind dat ik het ontzettend getroffen heb met het gezin waar ik aan het werk ben. Zo’n 4/5 dagen in de week zorg ik voor één een jarig jongetje, Clancy. Echt heerlijk om met één kind te beginnen, want het is toch wel een hele omschakeling om ineens voor een kleine te moeten zorgen. Nu lekker de dag op het schema van Clancy aanpassen, wat goed te doen is. De moeder van Clancy, Sarah, is een cursus aan het doen waardoor ze zo’n 4/5 dagen naar school toe gaat. Omdat ze Clancy niet 4/5 dagen naar het kinderdag verblijf wilde doen, ben ik in het gezin gekomen. De vader, Hayden, heeft een eigen bedrijf waardoor hij erg veel van huis is. Hij heeft een vestiging in Brisbane en een in Wodonga (dat in de staat Victoria ligt). Voor Sarah ben ik dan een extra hulp in huis met Clancy en wanneer Hayden er niet is ook gezelschap in de avonden. Tussen het gezin en mij is er een goede klik, waardoor alles super goed verloopt.
Voor Clancy was het wel een hele omschakeling dat ik kwam, voordat ik er was bracht hij 6 dagen per week met Sarah door. Sarah heeft 1 jaar zwangerschapsverlof genomen en is daarna 1 dag in de week gaan werken. Het verschil is dan ook super groot. Clancy reageert hier dan ook op door dagen te hebben dat hij extra aanhankelijk naar Sarah toe is. Voor Sarah is dit natuurlijk erg lastig, maar we weten dat het een fase is en dat het allemaal goed komt. Ik vind het vooral erg leuk om mee te maken hoe Clancy met alle verschillen omgaat. Om het nog wat duidelijker te maken, nadat ik hier 2 weken was zijn Hayden, Sarah en Clancy een week op vakantie gegaan naar Thailand. Dus Clancy is in een maand tijd van zowat fulltime met mama, naar weinig mama, naar veel mama en dan een weekend zonder mama naar weer wekelijks fulltime zonder mama te gaan. Erg veel voor een kleine van 14 maanden oud. Dan hoort het er natuurlijk bij om weer even te testen waar alle grenzen liggen en wat hij wel en niet mag. Erg leuk om te zien!
Ik zal niet te uitgebreid de dagen beschrijven wat ik met de kleine allemaal doe, want dat is veel te veel. Mijn week ziet er elke week ongeveer het zelfde uit. Er zijn een aantal activiteiten die ik met Clancy doe en daarnaast heel veel naar het park (gelukkig veel verschillende parken in de buurt en anders maar met de auto). Bij de bibliotheken hebben ze Rhymetime voor baby’s en peuters. Een half uurtje lang allemaal liedjes zingen en boekjes lezen, erg leuk. Ik probeer dit minstens 1 keer per week met Clancy te doen. Daarvoor lekker naar het park om zijn energie kwijt te kunnen, zodat hij voor zijn middagslaapje lekker uitgeput is.
Daarnaast hebben ze hier in de buurt een baby en peuter uurtje genaamd Tiny Tots. Je kunt hier met je kindje naar toe en dan samen 45 minuten zingen, dansen en spelen. Wat ik hier erg leuk aan vind is dat ouders/verzorgers echt mee moeten doen met de kinderen. Dus niet alleen de kinderen die dansen, maar de ouders/verzorgers ook. Super!! Ook dit probeer ik 1 keer per week te doen. Wanneer het slecht weer is kunnen we hier vaker naar toe gaan, maar voor slecht weer is er ook een leuke binnenspeeltuin in de buurt. Hier heb ik gelukkig nog geen gebruik van hoeven maken. Ik ben er wel een keer naartoe geweest met Sarah en Clancy, zodat ik weet waar het is.
Natuurlijk hebben we wel regenachtige dagen gehad, maar het is nooit zo slecht geweest (of meerdere dagen achter elkaar) dat Clancy zich verveelde. Kortom ik vind dat ik het hier erg heb getroffen. Een super mooie winter in Brisbane en dan nu bijna lente waar het alleen maar mooier gaat worden. De komende maanden ga ik nog heel veel leuke dingen doen met het gezin en natuurlijk er ook lekker alleen op uit in de weekenden. Nu heb ik het vooral rustig aan gedaan (eerst even wat geld sparen) en daarna echt kijken wat ik wil gaan doen.

Dat was het dan wel weer voor nu, nu zijn jullie weer op de hoogte van wat ik aan het doen ben en wat ik heb gedaan.

Tot de volgende keer!!

Groetjes uit Brisbane!

  • 29 Augustus 2015 - 07:44

    Wilma MandersWilma.manders@ziggo.nl:

    Hallo Nicole ik lees dat je je plekje gevonden hebt een goede werktijd met clancy en tot horens groeten Wilma manders

  • 29 Augustus 2015 - 14:25

    Ingrid Lagarde:

    Hoi Nicole, het blijft leuk om te zien en lezen wat jij allemaal meemaakt op je reis! Wat een ervaringen. En wat leuk dat je er nog een jaar achteraan plakt. En..... dat gezin heeft maar geboft met een au pair zoals jij. Nog heel veel plezier en geniet nog van je tijd in Australië. Groetjes Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Nicole

Actief sinds 25 Feb. 2012
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 7692

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2012 - 15 Januari 2013

Stage in Zuid-Afrika

09 September 2014 - 30 November -0001

Droomreis

Landen bezocht: