Weer een verslagje van mij... - Reisverslag uit Bowen, Australië van Nicole - WaarBenJij.nu Weer een verslagje van mij... - Reisverslag uit Bowen, Australië van Nicole - WaarBenJij.nu

Weer een verslagje van mij...

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

22 November 2014 | Australië, Bowen

Weer een verslagje van mij…

Sanne en ik zijn nu alweer meer dan een maand in Australië. De tijd vliegt hier echt voorbij. Ik blijf het maar zeggen, maar het is ook echt zo. Ik had natuurlijk al lang geleden een verslag moeten schrijven, maar daar ben ik nog steeds niet aan toe gekomen. De relax uurtjes die ik hier heb, gebruik ik ook om lekker te relaxen en niets te doen.

Nu ga ik maar eens beginnen met het vertellen wat Sanne en ik de laatste dagen in Nieuw-Zeeland hebben gedaan. De vorige keer ben ik gebleven bij ons bezoekje aan Hahei Beach met de Cathedral Coves en Hot Water Beach. Dat lijkt al weer een eeuwigheid geleden. Na ons bezoekje hier zijn we doorgereden naar het noorden van het land. We wilden natuurlijk wel het noorderlijkste puntje van het eiland zien. Helaas is dat niet gelukt, daar had je een 4WD auto voor nodig en dat hadden wij niet. Of we hadden heel lang moeten wandelen wat we niet de moeite waard vonden. Bij het noorderlijkste gedeelte van het eiland hebben we mijn verjaardag gevierd. We hebben op 12 oktober een trip gemaakt naar Cape Reinga, Ninty Miles Beach en we hebben gesandboard. Het was een heel erg leuke dag. Dit jaar ben ik langer jarig geweest dan anders, want ik heb nog geskyped met het thuisfront. Voor hun was het 12 oktober in de avond en voor mij 13 oktober in de ochtend, waardoor ik me nog steeds jarig voelde. Heel erg leuk om iedereen te zien.

Daarna was het alweer tijd om richting Auckland te gaan. We vlogen 17 oktober naar Melbourne, maar moesten 16 oktober alweer de campervan in Auckland inleveren. De laatste dagen hebben we dan ook ons rondje afgemaakt en vooral veel stranden gezien. Heel erg lekker om nog even te kunnen genieten van het prachtige Nieuw-Zeeland. Op 16 oktober hadden we mooi onze dag uitgestippeld om de campervan terug te kunnen brengen. Helaas wilde de campervan die dag niet startten. Waardoor we toch anders afscheid van Nieuw-Zeeland hebben moeten nemen dan we hadden gepland. We hebben zelf niet meer kunnen rijden, maar zijn sleepwagen opgehaald om zo de campervan terug te brengen. Al met al niet eens zo heel erg. Nu hoefden we zelf niet door Auckland te rijden en kregen we ook geld terug waarvan we onze laatste nacht in een hotel bij het vliegveld hebben geslapen. Al met al toch nog een leuke afsluiter van Nieuw-Zeeland gehad. Eerst veel stress, maar daarna heerlijk ontspannen in het hotel.

Op vrijdag 17 oktober was het dan zover dat we eindelijk naar Australië toe gingen. Iets waarnaar ik al heel lang heb uitgekeken. We hadden de vlucht van 18.50 Nieuw-Zeelandse tijd waardoor we om 20.50 Australische tijd aankwamen. We moesten dan ook al in de avond meteen ons hostel zien te vinden. Dit was uiteindelijk nog makkelijker dan ik had verwacht. Meteen hebben we kennisgemaakt met de vriendelijkheid van de Australiërs. We zijn dan ook goed geholpen om ons hostel te vinden. Het hostel zat op een prima locatie in Melbourne, dicht bij Saint Kilda Beach. Het hostel zelf was ook prima, behalve dan de weinige slaap die ik daar heb gehad. Er was natuurlijk een bar beneden en heel veel jongeren die wel van een feestje hielden. Mja dat heb je met een hostel in de stad. Na vier nachten was ik dan ook blij dat we daar weg konden. Sanne en ik hadden geluk dat we snel een auto hebben gekocht waardoor we weer op campings kunnen staan. Veel rustiger is dat.

Kort even een beschrijving van de auto. We hebben een Ford Falcon Stationwagen uit 2003 gekocht. Deze auto heeft nog niet zoveel kilometers gemaakt, voor hier dan, en er hebben nog niet eerder backpackers in rondgereden, ideaal dus. De auto hebben we zelf ingericht zodat we er kunnen slapen en zodat al onze spullen er inpassen. Dat was nog een gedoe. Het duurde even voordat we uitgevonden hadden wat we nou het makkelijkste als bed kunnen gebruiken zonder dat het al te veel geld kost. Nu kunnen we heerlijk slapen en hebben we een systeem waardoor het steeds makkelijker wordt om elke ochtend de auto weer om te bouwen.

Nadat we een auto hebben gekocht moesten we nog een week in de buurt van Melbourne te blijven vanwege onze bankpas. Deze konden we pas na een week ophalen. In de tussentijd zijn we dan ook maar naar Philip Island geweest. Dat ligt vrij dicht bij Melbourne in de buurt. Bij Philip Island hebben we een bezoek gebracht aan een Koala Reserve, hebben we de Pinguïn Parade bezocht en een chocolade fabriek bezocht. Een heel erg leuk uitstapje. Op de terugweg daarvan zijn we nog naar Moonlit Sanctuary geweest, waar we een encounter met een koala gehad hebben en waar we kangoeroes geaaid en gevoerd hebben. Echt heel erg gaaf om te doen. Daarna eindelijk al onze spullen in Melbourne opgehaald zodat we dan eindelijk naar het noorden konden trekken.

Het plan is om snel naar het noorden toe te gaan en dan te kijken waar er werk is. Dit houdt in dat we eerst nog even lekker vakantie gaan vieren. Dit hebben we dan ook gedaan door een aantal activiteiten te doen zoals het natuurgebied Wilsons Promontory verkennen de hoofdstad van Australië te bezoeken, verschillende stranden en vuurtorens bezoeken, snorkelen bij de Whitsundays in het Great Barrier Reef, een bezoekje aan de Atherthon Tablelands ende Crystal Caves, een krokodillencruise bij het Daintree Rainforest, het bekende Paronella Park bezoeken en een skywalk wandeling bij het Ma:mu Rainforest.

Dit zijn kort even samengevat de uitjes die Sanne en ik gemaakt hebben. We zien hier ontzettend veel, doordat we veel op de weg zitten. We hebben hier in vier weken al bijna 7000 kilometer gereden, vandaar dat we veel in de auto zitten. Nu hebben we alle dingen in het noorden gezien die we wilden zien, waardoor we nu weer terug gaan naar het zuiden en dan gaan kijken waar er ergens werk is. We hebben onze campings voor de feestdagen al geboekt. We gaan kerst doorbrengen bij de Blue Mountains en oud en nieuw in Sydney vieren. Dit zijn de belangrijkste dingen om te boeken vanwege het Peak Season, dus hebben we dat dan ook maar al vroeg gedaan.

Wanneer ik weer genoeg gedaan heb en te vertellen hebt komt er weer een verslagje online te staan.

Tot de volgende keer,

Groetjes uit het warme en droge Australië

  • 22 November 2014 - 11:59

    Ellie:

    Hoi dames, toch heel leuk dat we de avonturen van jullie zo kunnen mee beleven, geniet er nog van, groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bowen

Nicole

Actief sinds 25 Feb. 2012
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 7700

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2012 - 15 Januari 2013

Stage in Zuid-Afrika

09 September 2014 - 30 November -0001

Droomreis

Landen bezocht: