Alweer een week voorbij! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Nicole - WaarBenJij.nu Alweer een week voorbij! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Nicole - WaarBenJij.nu

Alweer een week voorbij!

Blijf op de hoogte en volg Nicole

03 September 2012 | Zuid-Afrika, Genadendal

Er alweer een stageweek en een weekend Kaapstad opzitten. De tijd vliegt hier echt voorbij, voor ik het weet is het alweer tijd om naar Nederland toe te gaan, maar daar wil ik voorlopig nog lang niet aandenken. Eerst hier nog heel erg genieten, stage lopen en ook heel erg veel van het land zien.

Vorige week stage was vooral heel erg veel thuis werken. Afgelopen woensdag (29-08) naar Greyton toe gefietst. Hanna en ik hebben fietsen kunnen huren bij de L.R. Smith school in Genadendal, echt ideaal. Wel erg zwaar om te fietsen, maar met lopen erbij is het goed te doen. Nouja eenmaal aangekomen bij de Aftercare krijgen we te horen dat er vandaag geen kinderen komen, dus dat we weer naar huis toe kunnen gaan . Echt balen, mja dit is Afrika en dit hoor te nu een maal bij. Dus geen stage meer gehad die week, dus zijn we het weekend maar lekker vroeg begonnen.

Donderdag 30-08, zijn we met de meiden walvissen gaan spotten in Hermanus. Helaas hadden we niet het geduld om te wachten en nadat een man had gezegd dat hij vandaag nog geen walvis had gezien, vonden wij het wel welletjes geweest. We zijn daarna maar op weg gegaan naar Betty’s Bay om pinguins te spotten, deze waren er gelukkig in overvloed. Helaas waren wij er net na 5 uur en het park was tot 5 uur open, dus hebben we het moeten doen met over het hek heen spotten. Gelukkig waren de pinguins zo lief om onder het hek door te komen, zodat wij ze alsnog van heel dichtbij hebben kunnen zien.

Vrijdag 31-08, maar weer eens naar Kaapstad toe vertrokken om ’s avonds een wedstrijd van Ajax Cape Town tegen Platinum Stars bij te wonen. Het was een wedstrijd van laag niveau, maar we hebben wel veel gelachen. Vooral ook veel geschreeuwd naar alle spelers, waardoor ik nu nog steeds last van mijn stem heb. Toch nog 1 Nederlander gezien die voetbalt bij Ajax Cape Town, hij was ook nog eens de beste speler van het veld, genaamd Koen van de Laar (niet dat ik ooit van hem gehoord was, maar voetballiefhebbers hebben er misschien wel eens van gehoord). Na de wedstrijd even terug gegaan naar het hostel om naar verder te feesten en daarna nog naar de Dubliner toe te gaan.

Zaterdag ochtend na een hele korte nacht en een lekker ontbijt maar weer eens vertrokken naar Genadendal. In Genadendal de opening van een Bistro meegemaakt, doordat er weinig bekendheid aan was gegeven waren er minder mensen dan gehoopt. Maar ondanks dat een gezellige avond gehad!

De volgende ochtend heerlijk uitgeslapen om ’s middags na de SPA in Caledon te vertrekken om daar te relaxen. Echt een heerlijke afsluiter van een vermoeiend weekend.

Vandaag (3-9) maar weer eens naar stage toe geweest. Echt een super leuke middag gehad met de kinderen bij de Aftercare. Dit keer echt contact met de kinderen gemaakt. samen met de kinderen met de bal gespeeld, gekleid, met de blokjes gespeeld en gekleurd. Aan mijn Afrikaans moet ik nog hard werken, maar de kinderen helpen me graag. Vandaag al een beetje geoefend met de kleuren, alleen jammer dat zij de Engelse namen van de kleuren zeiden en niet de Afrikaanse.

Nu maar eens aan mijn huiswerk beginnen van de Afrikaanse les, anders hebben we het niet op tijd af. Dus dit keer echt een heel erg kort verslagje!! Ik begin het te leren!

Baie groet, Nicole

• 03 September 2012 - 18:22

Gitta:

Heej,

Leuk verslag weer!! De kinderen helpen je toch altijd!! Nu is het eens andersom!

xxxxxx (L)

• 03 September 2012 - 19:08

Kiki:

Hee Nicole,

Weer een mooi verslag hoor... Je maakt wat mee daar he.... Allemaal op de Afrikaanse rustige wijze hahah..
    Fijne tijd... Gr Kiki