Alweer veel te veel weken voorbij!! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Nicole - WaarBenJij.nu Alweer veel te veel weken voorbij!! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Nicole - WaarBenJij.nu

Alweer veel te veel weken voorbij!!

Blijf op de hoogte en volg Nicole

03 December 2012 | Zuid-Afrika, Genadendal

Jaa hoor, hier is dan eindelijk een reisverslag vanuit het nu toch wel heerlijke, zonnige Zuid-Afrika. Het begint hier nu echt zomer te worden, dus lekker de korte broek aan en naast stage nog wat van het mooie weer mee te pikken. Het laatste reisverslag is alweer erg lang geleden. Mja met het einde van mijn stage in zicht komt nu ook de werkdruk erg hoog te liggen. Of te wel de afgelopen weken vooral erg veel bezig geweest met stage en met het maken van verslagen voor school. Ik heb mijn dagen wel eens beter doorgebracht, maar dit hoort er nu eenmaal bij. Aangezien ik nu nog erg druk ben met verslagen, en ik moet nu eigenlijk nog een sinterklaasgedicht schrijven, ga ik de afgelopen maanden heel erg kort samenvatten zodat jullie toch nog een beetje op de hoogte zijn van wat ik de laatste maanden allemaal heb uitgevoerd!!!

Poeh waar zal ik eens beginnen. Wel aangezien het laatste verslag van Spring Break was heb ik behoorlijk wat te vertellen over alle leuke uitjes, maar ook over de uitjes die ik toch wat minder leuk heb ervaren. Eerst maar eens met de positieve dingen beginnen. Na Spring Break een rustig weekendje Kaapstad gehad en natuurlijk mijn verjaardag gevierd (dat was op 12 oktober, dus alweer erg lang geleden :p ) Toen ook maar eens het beroemde Robbeneiland bezocht, wat vooral erg saai was. Maar wel iets dat je gezien moet hebben als je in Zuid-Afrika bent en het uitzicht vanaf het eiland op Kaapstad is wel erg mooi, dus dat was toch nog iets leuks aan het saaie uitje.
Ja een paar weken later (27 Oktober) ben ik dan eindelijk gaan bungeejumping. Ik had niet verwacht dat ik het ook echt zou durven, maar ik heb het zonder angst gedaan. Wel wat kriebels in de buik, maar dat stelde allemaal niet zoveel voor. Van te voren dacht ik nog van ‘dan sta ik daar op de rand en durf ik niet te springen’ maar dat was absoluut niet zo. Ik liep rustig naar de rand en ben meteen na het aftellen gesprongen. Het was leuk om een keer te doen, maar het gaf me nu ook weer niet zo’n kick dat ik het nog veel vaker zou willen doen. Toch is het wel een ervaring die ik absoluut niet gemist zou willen hebben! Dat weekend ben ik ook nog met de groep gaan Sandboarden, was ontzettend leuk. Maar ik heb wel weer gemerkt dat sporten toch echt niet aan bij besteed is, want ik kon het natuurlijk weer voor geen meter! Ondanks regen en kou, heb ik wel heel erg veel gelachen met het Sandboarden. Daarnaast nog een struisvogel farm bezocht waar ik een hele lekkere massage heb gehad van een struisvogel, echt super leuk. En dat weekend ook een nijlpaard gezien, helaas alleen maar de kop maar dat was ook al erg indrukwekkend. Helaas die dag ook weer een lange rit terug naar Genadendal, maar ook heerlijk om weer thuis te komen na een lang weekend weg.

Drie november was het dan zover dat er in Genadendal en omgeving Children’s day was. Deze dag stond geheel in het teken van het vermaken van honderden kinderen en het was een vermoeiende maar wel leuke dag. Dit betekende wel een weekendje Genadendal aangezien ik niet zoveel zin meer had om zaterdagavond nog ergens naar toe te gaan. Of te wel een heerlijk rustige zondag gehad met vooral helemaal niets doen.

Daarnaast heb ik nog wel wat spannendere weekenden gehad met toch wel het hoogte punt van spannend, en absoluut niet leuk, het abseilen van de Tafelberg. Dit stond al veel eerder op de planning, maar vanwege bewolking was het uitje uitgesteld. Dus toen 10 November maar met zijn allen de Tafelberg beklimmen. De groep wilde de 4 uur route doen, maar vanwege de mindere voorbereiding (we wisten de plaatst van de beklimming niet) hebben we met zijn allen de 2,5 uur durende route gedaan. Wat ook meer dan genoeg was. In het begin was het nog allemaal makkelijk, maar het werd steeds moeilijker en ik was super blij toen ik boven was. Gelukkig maakte het uitzicht alles weer goed en heb ik heerlijk kunnen genieten van het boven op de Tafelberg staan.
Het beklimmen was niet het enige wat ik ging doen bij de Tafelberg. We zijn ook met zijn allen gaan abseilen. Wat betekent meer dan 100 meter naar beneden en dat dan later weer omhoog klimmen. Oke dat omhoog klimmen had ik wel gehad, maar nam ik voor lief. Niet het leukste maar dat hoort er nu eenmaal bij. Maar het abseilen vond ik echt verschrikkelijk. Ik ben blij dat ik eerst ben gaan bungeejumping en daarna pas het abseilen, want als het andersom was geweest was ik echt niet meer gaan springen van een brug. Het springen stelt absoluut niets voor vergeleken met het abseilen. Ik was echt super bang toen ik eenmaal op de rand stond en naar beneden moest gaan lopen. Na een paar meter naar beneden te zijn gegaan wilde ik niet meer. Maar toen hing ik daar halverwege en heb ik toch maar besloten om verder te gaan, aangezien het terug naar boven gaan ook helemaal niets was. Dus tanden op elkaar gezet, geroepen dat ik het alles behalve leuk vond ben ik verder naar beneden toe gegaan. Halverwege de tocht nog even heel leuk dat de muur ineens ophield, of te wel de laatste meters moest je, je via het touw laten zakken. Ik ben nog nooit zo blij geweest om weer vaste grond onder mijn voeten te hebben. Een ding heb ik hier zeker wel van geleerd, ik ga nooit meer abseilen. Alles wat er ook maar op lijkt sla ik over, ik ga echt niet meer aan een muur hangen!!!
Dus dit was meteen het engste wat ik hier heb gedaan en ook iets dat ik nooit meer ga doen. Dit is zeker wel een van de ervaringen die ik achteraf toch wel had willen missen!

Dat waren dan weer de leuke dingen van de afgelopen weken, veel minder door de vele weekendjes in Genadendal, maar ook wel weer genoeg om een ontzettend leuke tijd te hebben. Dus nu nog maar even over stage! Dit is gewoon alweer de laatste week stage die ik met de kinderen heb. Twee weken geleden heb ik al afscheid genomen van een groepje kinderen waar ik 3 weken mee heb gewerkt, gelukkig heb ik de kinderen nog wel een paar keer gezien en gaat het goed met ze. Vandaag zelfs nog een knuffel van een jongen gekregen, hoe schattig is dat!!! Daarnaast donderdag een leuk uitje met de kinderen van Fair Start. Veel kinderen hebben nog nooit een zee gezien en daar gaat voor de kinderen verandering in komen. We gaan heerlijk naar Hermanus toe! Dus dat wordt een super leuk afscheid! Bij Charm Club nog een beetje aan het kijken hoe het afscheid eruit komt te zien. De meiden willen heel graag een slaapfeestje, maar dat is nogal moeilijk om te regelen. Hopelijk kan er wel iets geregeld worden waardoor de meiden toch een onvergetelijk feest zullen hebben.
Kortom ik ga iedereen hier echt ontzettend missen en het afscheid zal me dan ook zwaar vallen. De afgelopen weken heb ik vooral geprobeerd om veel van de kinderen te leren en vooral te genieten. Dit is dan ook zeker gebeurd! Volgende week nog een week om alle verslagen af te maken en dan eindelijk op vakantie!
Mijn reis heeft nu al iets meer planning, maar nog lekker veel ruimte over om te kijken wat ik allemaal ga doen. Wat zeker staat is dat ik 17 december vertrek richting Pretoria (met de bus) en dat ik 24 december een 4-daagse Kruger Park reis ga doen. Of te wel ik ben lekker met kerst in het Kruger Park, een betere kerst kan voor mij niet. De hele dag dieren spotten en ik hoop dan ook dat ik dan eindelijk de Big 5 kan zien :) Daarna heel rustig weer terug naar Kaapstad om daar 11 januari aan te komen. Dan nog een laatste weekend in Genadendal om 14 januari (helaas) alweer terug te gaan naar Nederland. De tijd hier is echt voorbij gevlogen. Gelukkig heb ik nog een heerlijke vakantie voor ik weer terug ga en kan ik daar nog volop van het prachtige land genieten!!!
Tijdens mijn vakantie ga ik proberen om jullie op de hoogte te houden, dit zal dan wel via facebook worden en niet via een reisverslag.

Toch nog een langer reisverslag geworden dan ik had verwacht, maar nu dan eindelijk weer eens iets van me laten horen. Nu is het dan toch tijd om mijn sinterklaasgedicht te gaan schrijven, want ja dat heb ik al veel te lang uitgesteld :(

Baie groet,
Nicole










Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadendal

Nicole

Actief sinds 25 Feb. 2012
Verslag gelezen: 537
Totaal aantal bezoekers 7713

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2012 - 15 Januari 2013

Stage in Zuid-Afrika

09 September 2014 - 30 November -0001

Droomreis

Landen bezocht: